onsdag 5 september 2007

Soppåsar

Nu ska ni få se vad jag såg härom dagen. Alla ni tre vet hur det ser ut i skåpet under diskbänken
hemma hos oss. Jag har en kartong full med plastkassar från affärerna där jag handlat. Man måste ju både spara och tänka på miljön. Påsarna kan man ju använda till allt möjligt och åtminstone som soppåsar om inte annat. Matte brukar knyta ihop dom tjusigt så dom ser ut som rosetter där dom ligger, men jag tycker att det blir en smula spretigt. Nu har jag sett att det faktiskt finns ett annat, riktigt fiffigt sätt att vika dom på.

Gör så här!









1. platta till kassen snyggt och vik den på mitten, på längden.









2. vik den en gång till på samma sätt. Vik sedan enden in i en trekant. Fortsätt och vik påsen i trekanter hela vägen upp.










3. När du kommit ända upp återstår bara handtagen. Dom viker du in emellan lagren.
That´s it! Smart va? Tar nästan ingen plats alls.
Det är bara ett problem. När ska man hinna vika påsar? Alla är ju så stressade och har så lite tid att det här måste ju vara nästintill omöjligt projekt, eller?

Leve plastpåsen!

1 kommentar:

Cissi sa...

jag var tvungen att skratta lite för min brosa lärde mig det där i somras när jag var hemma ;) Det är inga holländare som knyter sina påsar till rosetter så jag får alltid höra: här ser man vem som lagt in påsen. Jag knyter rosetter. Ska öva att vika dem så fint som dig ;)