söndag 23 september 2007

Slut på helgen


Det här är en bok i höstskrud...


... och det här är en äkta kastanj. Jag har aldrig sett en sådan i Sverige tidigare, men den här har vi på Storholmen.
-------------------------------------------------------------------------------------


Jaha, då var det slut på helgen igen. Min helg bestod i kaffe med raggsocka. Jag hittade en massa garner hemma när jag höll på och röjde i garderoben. Ni klagar ju alltid att det är kallt på golvet när ni är hemma, så nu ska jag sticka raggsockor så det finns när ni kommer. Nästan ett helt par hann jag med när jag satt ute i solen och trollsländorna surrade runt mig.















Pappa spikade klart läkten på långsidan av huset och så började han riva ut gamla köksskåpen och vad hittade vi där tro? Jo en vattenläcka som heter duga och var jätteäklig. Hela golvet var helt murket så det var bara att ösa upp allt med skyffel och bära till komposten. Ett humlebo fanns det också där. Nu blir det helt nya golvbjälkar i det blivande gästrummet vilket jag tycker är bra.


1 kommentar:

Comments by Klint sa...

Snygg färg på sockorna! Låter som en bra helg i solen!