torsdag 6 september 2007

Gäst i källaren

I kväll drabbades jag av ett tillfälligt förvirringstillstånd.

Det måste det ha varit, för det har inte hänt på år och dar. Normalt får jag inget gjort på kvällarna nuförtiden, men i kväll åkte dammsugaren fram och vilken fart den hade då. Den for igenom alla rum och inte nog med det, den fortsatte ner i källaren också.

När jag dammsugit trappan, hallen, tvättstugan och torkrummet, så tänkte jag att kanske skulle man ge sig i kast med det som står där nere efter fuktskadan. Jag började gå igenom en del av Tobbes kasserade grejer. Rätt som det var så fick jag syn på nåt som satt och stirrade på mig. Jag trodde att nu har jag tagit ut mig och börjat hallusinera också, men efter att ha hämtat hjälp fick jag konstaterat att jag inte såg i syne.
Han satt där och stirrade livs levande. Han bor vid källartrappan och när herrarna i huset ett par kvällar har burit in ved, så måste han ha smitit in när dörren stod öppen.
Någon tyckte att jag skulle pussa på honom och se om han förvandlades till prins. Men jag tror inte det. Möjligtvis till en grodprins, och någon sådan behöver jag inte.

1 kommentar:

Cissi sa...

nämen vilken sötnos ;) Har du gjort iordning en balja till honom? :)