torsdag 22 januari 2009

Tummen mitt i handen - inte!


Dagens ros till byggmästarn därhemma!




Den fungerar!! Fläkten alltså.

Idag har jag pratat med Urban. Han trodde att en platt kabel mellan displayen och kretskortet kan ha hoppat av. Jag fick rådet att kolla det, han talade om precis hur jag skulle göra. Skönt, tyckte jag. Nu kommer den nog att brumma igång i alla fall. Det här har orsakat en viss mängd irritation därhemma. Någon är ju nämligen säker på att jag blivit lurad på pengarna.
När jag kom hem möttes jag av en som glatt säger att han fixat fläkten. Felet var precis det Urban trodde.
I går lät det som att han därhemma inte ville befatta sig med en trasig fläkt, men sen kan han inte hålla fingrarna i styr i alla fall, utan fixar det lätt som en plätt. Det finns inget den mannen inte fixar när det gäller motorer.

Inga kommentarer: