söndag 23 mars 2008

Iskall men glad Påsk!

Vi åkte ut till landet på morgonen på Långfredagen. Det blåste och snöade och var iskallt.


Väl framme tände vi eld i kaminen och det blev snabbt varmt och skönt i stugan. Blåbärsriset som jag plockade in för två veckor sedan hade slagit ut och stod i blom.















Trots kylan snickrade vi på min blomsterpaviljong, fast jag tittade mest på och sprang in och matade in mera ved i kaminen stup i kvarten. Snickaren tycker att det ser mera ut som en vaktkur än en paviljong, men det tycker inte jag. Nu ska vi beställa ett koppartak av vår plåtslagare och när den är klar så kommer alla storholmsbor att bli gröna av avund för det blir hela öns finaste paviljong. Så de så!

1 kommentar:

Comments by Klint sa...

Vad fin den blir! Jag trodde den skulle bli mindre. Men hur många byggen är det på gång nu egentligen? Ni verkar ju inte ha svårt att skaffa er jobb i alla fall!