söndag 3 februari 2008

Gott och blandat

I tisdags firade vi Ella och hennes föräldrar med tårta och bullar. Det var jättegott med kaffe till och orsakade en sömnlös natt. Fast jag vet inte om det var kaffet eller den allmänna upprymdheten och extasen över barnbarnet som orsakade det. Kanske var det båda.




Såhär ser gardinerna ut, dom som vi köpte på Ikea i Utrecht.
Dom passar jättebra i teverummet men det tog hela lördagen innan dom var klara. Jag passade på att tvätta fönstret, stången behövde justeras och så skulle ju gardinerna mätas, klippas av och sys upp. Det tog sin tid. Och gissa vad, jo - när jag var klar började det regna och snöa och det bara rann nerför fönstret. Typiskt!



Idag har vi varit på födelsedagskalas. Den här lilla mannens pappa har fyllt år och det firades.

Sixten han bara sov fast huset var fullt med folk som pratade och skrattade. Han var klädd som en riktig hantverkare i flanellskjorta och jeans, redo att hjälpa pappa med husbygget. Han kommer att bli en bra hantlangare vad det lider.

1 kommentar:

Comments by Klint sa...

Jag önskar jag kunde ta del av firandet hos er, det ser ju riktigt smaskens ut! Här blir det hembakade bullar idag i alla fall för Ella får sitt första besök.

Gardinerna blev ju jättebra!
Sixten är en kopia av sin pappa!