onsdag 21 november 2007

Mot varmare breddgrader


Nu är panelen och fönstrena på plats på norra gaveln och kan stå mot väder och vind. Löven, nästan alla, är uppkrattade, så nu får vintern komma.

Vi styr mot varmare bräddgrader. Vi packar för fullt. Massor med kläder är framme men vad behöver man egentligen? Att döma av allt som jag plockat fram kan vi vara borta ett halvår. Såhär mycket kan vi ju bara inte ta med så nu gäller det att gallra. Linnen, shorts, solhatt, bikini, solskyddsfacktor 30 och after sun fuktighetsbevarande kräm. Kamera, resehandbok, ficklampa, valuta mm. Inte vet jag, det blir väl bara att slänga ner en del av allt och så får det fixa sig. Kanske kan man skölja upp nåt om det blir kris.


Pennor, block och hopprep tar jag med för vi ska besöka en skola också. Massor med färgpennor hittade jag hemma. Dom har jag vässat och ska dela ut till barn på vägen har jag tänkt.


Ja, nu ska jag bara jobba 1½ dag och så styr vi mot äventyret i Masailand!



Inga kommentarer: